А. Осмонов: “КИМ БОЛДУ ЭКЕН?”

  • 29.01.2025
  • 0
А. Осмонов: “КИМ БОЛДУ ЭКЕН?”

Бурулкан СЫДЫКОВА, Бишкек шаарындагы №68 ЖББО мектебинин кыргыз тили жана кыргыз адабияты мугалими, Билим берүүнүн мыктысы

А. Осмонов: “КИМ БОЛДУ ЭКЕН?”

Сабактын тиби: ЖАҢЫ ТЕМАНЫ ӨЗДӨШТҮРҮҮ

Сабактын жабдылышы: Канва менен түзүлгөн презентация, видео материалдар, сүрөттөр, кроссворд.

Сабактын усулу: Окуу жана түшүнүү, оюн технологиялары платформасы

Предмет аралык байланыш: кыргыз тили, география, тарых, музыка

Негизги компетенттүүлүктөр:

Маалыматтык: алган маалыматтарын кабылдап, негизги ойду аныктоо менен алынган маалыматтарын так баяндайт;

Социалдык-коммуникативдик: оозеки жана жазуу жүзүндө берилген маалыматтарды кабылдоо менен өз ара  аракеттенүүнү калыптандырат;

Өз ишин уюштуруу жана көйгөйлөрдү аныктоо: маалыматтан карама-каршылыктарды таап, маселени чечүүнүн жолдорун  айтуу менен өз пикирин далилдейт.

Предметтик компетенттүүлүктөр: 

ПК-1. Окурмандык  компетенттүүлүк – адабий чыгарманы эстетикалык өздөштүрүүгө жөндөмдүүлүк, искусствонун башка  түрлөрүнүн катарында адабияттын өзгөчөлүгү жөнүндө түшүнүгүн калыптандыруу;

ПК-2. Баалуулук – дүйнө таанымдык компетенттүүлүк – адабиятта чагылдырылган адеп-ахлактык баалуулуктарды жана дүйнө  тааным категорияларды түшүнүү, ушул баалуулуктарга өзүнүн мамилесин аныктоо жана негиздөө, гуманисттик  адеп-ахлактык   позицияларга бек туруу;

ПК-3. Адабий чыгармачылык компетенттүүлүк – ар түрдүү типтеги дилбаяндарды жана түрдүү жанрдагы жана формадагы адабий чыгармачыл иштерди жазууга жөндөмдүүлүк.

Сабактын жүрүшү:

  1. Уюштуруу: саламдашуу, электрондук күндөлүккө окуучуларды сабакка окуучуларды жоктоо, сабакка даярдоо. Жагымдуу маанай түзүү.
  2. Үй тапшырмасын текшерүү:

“Ата-Журт” ырын хор менен ырдашат. А. Осмоновдун өтүлгөн ырларын көркөм айттыруу. “Мен кыргыздын акыны”, “Өзүмдү өзүм“, “Мен тансам…”

Өтүлгөн темаларды кайталоо:

  1. Ушул эле ырларга ырды талдоону, анализдөөнү кандай жүргүздүңөр?
  2. Ырды муундук түзүлүшкө кандай ажыраттыңар, грамматикалык түзүлүшүнө карай кандай бөлдүңөр, троптун түрлөрү боюнча кандай иштедиңер?
  3. Ырларынын тарбиялык мааниси эмнеде?

Жаңы теманы түшүндүрүү:

Жери асыл, ар жыл сайын түшүмдүү жыл,

Түз ою текши буудай, баары бир кыл.

Тагдырдын кырсыгынан сактап калчу,

Суусу бар, тынбай аккан шылдыр-шылдыр…

Кечке жуук май жыттанган тамдар менен,

Орногон тоо алдында биздин айыл.

Окуучулар тест менен таанышып чыгышат. Поэманын мазмуну сүрөттөр аркылуу түшүндүрүлөт.

А. Осмонов: “КИМ БОЛДУ ЭКЕН?”

Чыгармадагы жер-суунун аттарын жана сан атоочтор боюнча текст менен иштөө. Ысык-Көл, Чүй, Кайыңды, Көк-Бел, Арчалы, Кой-Сары.

Фразеологизмдерди чечмелөө: Кой оозунан чөп албаган (жоош, момун) ж.б.

Сырдык сөздөрдү табуу: Ах, кандай. Баке, сенин жүрөгүң ак.

Карта менен иштөө: Фрунзе, Москва, Варшава ж.б.

Сабакты бышыктоо: https://www.educaplay.com/resource-editor/21674980/

  1. А. Осмоновдун “Ким болду экен” помасы кайсы жылдарды камтыган?
  2. Поэмада негизги темалардын бири эмнеде?
  3. Поэмада кимдин образы сүрөттөлгөн?
  4. Поэманын стили кандай?
  5. Поэмада кандай эмоциялар басымдуу?
  1. ”Ким болду экен?” поэмасында кандай символдор бар?
  2. Негизги каарман ким?
  3. Поэманын аягында кандай сезимдер калат?
  4. Поэманын негизги идеясы эмне?
  5. Кайсы айыл сүрөттөлөт?
  6. Белектердин арасында кандай белек бар эле?
  7. Бактыбек согуштан кандай жаракат алып келди?
  8. Согушта канча жыл болгон?
  9. Асанова Сонун ким?

Кроссворд толтуруу: https://learningapps.org/display?v=p3hnggzf324

Үйгө тапшырма: “Ким болду экен?” поэмасын толук окуп келүү, фразеологизмдерди таап жазуу.

Баалоо:

Бөлүшүү

Комментарийлер