МЕКТЕП, МУГАЛИМ ЖАНА АТА-ЭНЕЛЕРДИН ӨЗ АРА АРАКЕТТЕРИ

  • 02.02.2024
  • 0

Билим берүү процесси ар бир адамдын келечегин түзүүдө негизги ролду ойнойт жана бул процессте мектеп, мугалимдер жана ата-энелердин ийгиликтүү өз ара аракеттенүүсү ɵтɵ маанилүү. Бул макалада биз кыргыз мектептеринин контекстинде мектеп, мугалимдер жана ата-энелер ортосундагы өз ара аракеттенүүнүн учурдагы абалына токтолобуз.

Кыргыз мектептеринде сапаттуу билим берүүнүн маанилүүлүгү кеңири таанылууда. Мектеп — бул балдар коомго ийгиликтүү ыңгайлашуу үчүн зарыл болгон билимди, көндүмдөрдү жана баалуулуктарды ала турган жер. Бирок, билим берүү процессинин ийгилиги көбүнчө мугалимдер менен ата-энелердин тыгыз кызматташтыгынан көз каранды.

Мугалим билим берүү чөйрөсүн калыптандырууда маанилүү ролду ойнойт. Ал компетенттүү адис гана болбостон, ата-энелер менен баарлашуунун активдүү катышуучусу болушу керек. Ар бир окуучунун жеке муктаждыктарын эске алуу маанилүү жана мугалимдер ата-энелерди окуу процессине тартууга умтулушу керек.

Ата-энелер балдарынын биринчи мугалимдери. Алардын билим берүү процессине активдүү катышуусу окуучунун ийгилигине олуттуу таасир этет. Ата-энелер мугалимдерди колдоп, балдарынын ийгиликтерин көзөмөлдөп, окууга болгон кызыгууну арттырып, маанилүү көндүмдөрдү өрчүтүшү керек.

Мектеп, мугалимдер жана ата-энелердин өз ара аракеттенүүсү билим берүү тутумунун ийгилигинин негизги фактору болуп саналат. Колдоочу билим берүү чөйрөсүн түзүү боюнча биргелешкен аракеттер окуунун натыйжалуулугун бир топ жогорулатат.

Өз ара аракеттенүүнүн маанилүүлүгүнө карабастан, мамилелердеги келишпестиктерден же чектелген байланыштан улам айрым көйгөйлөр жаралышы мүмкүн. Үзгүлтүксүз жолугушууларды, ачык күндөрдү жана эффективдүү пикирлерди ишке ашыруу бул маселелерди чечүүгө жана мамилелерди жакшыртууга жардам берет.

Энелер мектебинин негиздөөчүсү Гапыр Мадаминовдун  методу ата-энелерди билим берүү процессине, айрыкча маданий баалуулуктарды өткөрүп берүү контекстинде кошуунун маанилүүлүгүн баса белгилейт. Мектептер, мугалимдер жана ата-энелер салттарды окуу процессине киргизүү боюнча кызматташат, бул окуучулардын маданий мурастарын тереңирээк түшүнүүгө жардам берет.

Гапыр Мадаминовдун методунун негизги элементтери болуп окуучуларга тарыхты, тилди, улуттук символиканы үйрөтүү, ошондой эле өзүн-өзү чагылдыруу жана маданий көп түрдүүлүктү урматтоо көндүмдөрүн өнүктүрүү саналат. Ата-энелер балдарды окутууга активдүү катышат, өз тажрыйбалары жана каада-салттары менен ой бɵлүшүп ар дайым жакшы жыйынтыктар менен таанышып турушуат. Мен Гапыр Мадаминов агайдын усулдарын абдан жактырам жана колдойм.

Кыргыз мектептеринде мектеп, мугалимдер жана ата-энелер ортосундагы ийгиликтүү өз ара аракеттенүү көп өлчөмдүү процесс экенин, бардык тараптан күч-аракетти талап кылаарын баса белгилейбиз. Тыгыз кызматташуу менен гана ар бир баланын сапаттуу билим алуусуна жана өнүгүүсүнө шарт түзɵ алабыз..

МЕКТЕП, МУГАЛИМ ЖАНА АТА-ЭНЕЛЕРДИН ӨЗ АРА АРАКЕТТЕРИСыдыкова Мээрим,  Тон районунун Оттук айылындагы М. Мамбетов атындагы мектептин башталгыч класс мугалими 

 

Бөлүшүү

Комментарийлер