12 ЖЫЛДЫК  — ЖАҢЫ БИЛИМ БЕРҮҮ ПАРАДИГМАСЫ

  • 30.12.2024
  • 0

Билим берүү жана илим министри Догдуркүл Кендирбаева 2030-жылга чейин билим берүүнүн бардык башка тепкичтерин, жада калса илимди камтыган билим берүү тармагындагы реформалардын негизги линиясы 12 жылдык мектептик билимге негизделген жаңы билим берүү парадигмасы экенин журналисттер менен жыл жыйынтыктоо жолугушуусунда  өзгөчө белгиледи.

12 ЖЫЛДЫК  - ЖАҢЫ БИЛИМ БЕРҮҮ ПАРАДИГМАСЫ

Министрдин  айтымында, 6 жаштагы балдарды окутуу менен 100% камтуу; жогорку мектепте профилдик жана кесиптик билим берүү; критикалык ой жүгүртүүгө, көйгөйлөрдү чечүүгө жана адаптациялоого басым жасаган окуу программаларына өтүү; кыргыз, орус жана башка тилдердеги сапаттуу окуу материалдарына жетүү менен аралыктан билим берүү платформаларын өнүктүрүү; долбоордук жана командалык окутуу, мында студенттер чыныгы жашоодогу көйгөйлөр жана кыйынчылыктар менен иштешет.

— Интерактивдүү панелдерди, билим берүү колдонмолорду жана виртуалдык чындыкты колдонуу. Мугалимдерди заманбап технологиялар боюнча окутуу, алар аны сабактарына натыйжалуу киргизе алышат. Тажрыйбалуу мугалимдер жаңы мугалимдерди колдогон насаатчылык схемаларын түзүү. Иштин натыйжалуулугуна негизделген стимулдар: иштин натыйжалуулугун баалоону киргизүү, — деди министр.

2025-жылы кайсы  иштер аткарылат?

— 12 жылдык мектепте билим берүүнүн жаңы билим берүү стандартын, башталгыч, негизги жана орто жалпы билим берүүнүн предметтик стандарттарын иштеп чыгуу; билим берүүнүн бардык деңгээлдериндеги педагогикалык кадрлардын квалификациясын жогорулатуунун жаңы модулдарын иштеп чыгуу; 12 жылдык билим берүүнү ишке ашырууну маалыматтык камсыздоо, 12 жылдык билим берүүнү ишке ашыруунун динамикасына мониторинг жүргүзүү боюнча штаб; мектептерди заманбап окуу китептери менен камсыз кылуу – 1,5 миллиард сомго 3,9 миллион нускада басып чыгаруу зарыл; мектептеги билим берүүнүн сапатына мониторинг жүргүзүү (Билим берүүнүн сапатын өнүктүрүү боюнча жаңы департамент түзүлдү), анын ичинде PISA – 2025 программасын ишке ашыруу (180-250 мектептин базасында); мугалимдерди комплекстүү методикалык колдоо – облустардын, шаарлардын жана райондордун деңгээлинде методикалык борборлорду реформалоо; Кыргыз Жараны, улуттук каада-салт, басмырлоону болтурбоо, аң-сезимдүү жоопкерчиликтин, аяр мамиленин, келечекке даярдыктын, мектеп жашоосуна катышуунун үлгүсү болгон — мектеп окуучуларын тарбиялоо боюнча ишти күчөтүү, — деди министр.

Бардык билим берүү мекемелеринин негизги маалымат базасы болгон «Мектеп инфраструктурасы» маалыматтык системасы аркылуу, онлайн режиминде оңдоого кайрылуулар чогултулуп, жабдуулардын, эмеректердин жана башка окуу куралдарынын эсеби жүргүзүлөт. 2025-жылы «Мектептерге электрондук кезек» толугу менен модернизацияланат, ал балдарды жашаган жериндеги мектептерге жана бала бакчаларга активдүү бөлүштүрөт. Бул ата-энелердин көпчүлүгүн маалымкат чогултуудан куткарат. Мектепти өз алдынча тандап алууну каалагандар үчүн “Түндүк” тиркемеси каалаган мектепке кезекке турууга мүмкүнчүлүк берет.

— Биз мугалимдерибизди жана кызматкерлерибизди маалыматтарды кол менен чогултуудан арылтабыз жана бардык чечимдер министрликте оперативдүү онлайн маалыматтардын негизинде гана кабыл алынышы үчүн аракет кылабыз, — деди Д.Кендирбаева.

 Гүлнара АЛЫБАЕВА, “Кут Билим”

Бөлүшүү

Комментарийлер