ЖАСАЛМА ИНТЕЛЛЕКТ — БИЛИМ БЕРҮҮ ПРОЦЕССИН ЖАҢЫРТУУГА ЖАНА ЖАКШЫРТУУГА ЖАРДАМ БЕРЕТ
- 10.01.2025
- 0
Ноокат районунун Б.Атишев атындагы орто мектебинин мугалимдер жамааты жасалма интеллекттин (ЖИ) түрлөрүн үйрөнүштү.
Нуркыз Заированын маалыматына таянсак, мектептин мугалимдеринин аракети күчтүү экен. Изденген мугалимдер жасалма интеллекттин (ЖИ) таасири жана пайдалуулугу заманбап билим берүү процессин жакшыртууда чоң роль ойноорун бат эле кабыл алып, үйрөнүп алышкан.
— Бул технология билим берүү тармагына бир катар артыкчылыктарды алып келүүдө, — дейт Н.Заирова.
- Окутуу процессин жекелештирүү
— ЖИ ар бир окуучунун деңгээлин жана өзгөчөлүктөрүн анализдеп, алардын муктаждыктарына ылайыктап окуу материалдарын сунуштай алат. Бул ар бир окуучуга натыйжалуу билим алууга шарт түзөт.
— Үйрөнүү темпин жана стилин эске алып, окутуу планын автоматтык түрдө түзүп берет.
- Жумуш жүгүн азайтуу
— Мугалимдердин тесттерди, тапшырмаларды текшерүү сыяктуу убакыт талап кылган иштерин автоматташтырат.
— ЖИ баалоо процессинде тактыкты жана калыстыкты камсыздай алат.
- Окутуу материалдарын жеткиликтүү кылуу
— Окутуу үчүн ар кандай интерактивдүү ресурстарды (видео, аудио, визуалдык куралдар) сунуштайт.
— Материалдарды ар кандай тилге которуп же аны жеткиликтүү формада түшүндүрүп бере алат.
- Анализ жана натыйжалуулук
— Окуучулардын жетишкендиктерин жана кыйынчылыктарын анализдеп, мугалимдерге алардын кайсы жактарга көбүрөөк көңүл буруу керектигин көрсөтөт.
— Билим берүү мекемелерине жалпы процесс боюнча отчетторду түзүп берет.
- Окуучуларга кошумча жардам
— Окуучуларга татаал темаларды өз алдынча түшүнүүгө жардам берүү үчүн виртуалдык мугалим же репетитор катары иштей алат.
— Көп берилүүчү суроолорго жооп берип, мугалимдердин убактысын үнөмдөйт.
- Онлайн жана аралыктан окутууну жакшыртуу
— Аралыктан окутуу процессинде окуучулардын кызыгуусун арттыруучу виртуалдык чөйрөлөрдү түзөт.
— Сабактарды пландоодо жана сабак өтүүдө жардам берет.
- ЖИнин бардык артыкчылыктарына карабастан, аны колдонууда белгилүү бир чакырыктар бар: ЖИ мугалимдин адамдык факторун толук алмаштыра албайт; технологияга көз карандылык мугалимдердин жана окуучулардын чыгармачылыгын азайтышы мүмкүн жана жеке маалыматтардын купуялуулугун камсыз кылуу маанилүү. Жыйынтыктап айтканда, жасалма интеллект билим берүү процессин жаңылоого жана жакшыртууга жардам берет, — дейт Нуркыз Заирова.
Г.А., “КБ”
Комментарийлер