Мектеп, мугалим жана ата-эне

  • 04.03.2024
  • 0
Мектеп, мугалим жана ата-эне

Тажрыйба 

Билим берүү процесси ар бир адамдын келечегин түзүүдө негизги ролду ойнойт жана бул процессте мектеп, мугалим жана ата-эненин ийгиликтүү өз ара аракеттенүүсү ɵтɵ маанилүү. Бул макалада биз кыргыз мектептеринин контекстинде мектеп, мугалим жана ата-эне ортосундагы өз ара аракеттенүүнүн учурдагы абалына токтолобуз.

Кыргыз мектептеринде сапаттуу билим берүүнүн маанилүүлүгү кеңири таанылууда. Мектептер — бул балдар коомго ийгиликтүү ыңгайлашуу үчүн зарыл болгон билимди, көндүмдөрдү жана баалуулуктарды ала турган жер. Бирок билим берүү процессинин ийгилиги көбүнчө мугалимдер менен ата-энелердин тыгыз кызматташтыгынан көз каранды.

Мугалим билим берүү чөйрөсүн калыптандырууда маанилүү ролду ойнойт. Ал компетенттүү адис гана болбостон, ата-энелер менен баарлашуунун активдүү катышуучусу болушу керек. Ар бир окуучунун жеке муктаждыктарын эске алуу маанилүү жана мугалимдер ата-энелерди окуу процессине тартууга умтулушу керек.

Ата-эне баласынын биринчи мугалими. Алардын билим берүү процессине активдүү катышуусу окуучунун ийгилигине олуттуу таасир этет. Ата-эне мугалимди колдоп, балдарынын ийгиликтерин көзөмөлдөп, окууга болгон кызыгууну арттырып, маанилүү көндүмдөрдү өрчүтүшү керек.

Мектеп, мугалим жана ата-энелердин өз ара аракеттенүүсү билим берүү тутумунун ийгилигинин негизги фактору болуп саналат. Колдоочу билим берүү чөйрөсүн түзүү боюнча биргелешкен аракеттер окуунун натыйжалуулугун бир топ жогорулатат.

Өз ара аракеттенүүнүн маанилүүлүгүнө карабастан, мамилелердеги келишпестиктерден же чектелген байланыштан улам айрым көйгөйлөр жаралышы мүмкүн. Үзгүлтүксүз жолугушууларды, ачык күндөрдү жана эффективдүү пикирлерди ишке ашыруу бул маселелерди чечүүгө жана мамилелерди жакшыртууга жардам берет.

Энелер мектебинин негиздөөчүсү Гапыр Мадаминовдун методу ата-энелерди билим берүү процессине, айрыкча маданий баалуулуктарды өткөрүп берүү контекстинде кошуунун маанилүүлүгүн баса белгилейт. Мектептер, мугалимдер жана ата-энелер салттарды окуу процессине киргизүү боюнча кызматташат, бул окуучулардын маданий мурастарын тереңирээк түшүнүүгө жардам берет.

Гапыр Мадаминовдун методунун негизги элементтери болуп окуучуларга тарыхты, тилди, улуттук символиканы үйрөтүү, ошондой эле өзүн-өзү чагылдыруу жана маданий көп түрдүүлүктү урматтоо көндүмдөрүн өнүктүрүү саналат. Ата-энелер балдарды окутууга активдүү катышат, өз тажрыйбалары жана каада-салттары менен ой бɵлүшүп, ар дайым жакшы жыйынтыктар менен таанышып турушат. Мен Гапыр Мадаминов агайдын усулдарын абдан жактырам жана колдойм.

Макаланы жыйынтыктап жатып, кыргыз мектептеринде мектеп, мугалим жана ата-эне ортосундагы ийгиликтүү өз ара аракеттенүү көп убакытты, бардык тараптан күч-аракетти талап кыларын баса белгилейбиз. Тыгыз кызматташуу менен гана ар бир баланын сапаттуу билим алуусуна жана өнүгүүсүнө шарт түзɵбүз.

Мектеп, мугалим жана ата-энеМээрим Сыдыкова, Ысык-Көл облусунун Тоң районуна караштуу Оттук айылынын М. Мамбетов атындагы жалпы орто билим берүү мектебинин башталгыч классынын мугалими 

 

Бөлүшүү

Комментарийлер