Конус

  • 18.12.2024
  • 0
Конус

Мийзамова Сүйүмкан, Ош облусуна караштуу Кара-Кулжа районунда жайгашкан Бөжөк Бегиев атындагы гимназиялык класстары бар орто мектебинин башталгыч класс мугалими

       МАТЕМАТИКА, 4-КЛАСС

Сабактын тиби: жаңы билимди өздөштүрүү.

Сабактын формасы: топтордо иштөө.

Сабактын интерактивдүү усулун колдонуу менен жалпы класстагы окуучулар менен жекече, жупта, кичи топтордо иштөө.

Сабакта колдонулган интерактивдүү окутуунун усулдары (методдору):  моделдештирүү, практикалоо, багыттоочу суроолор, ыкчам текшерүү.

Калыптандыруучу баалоонун техникалары: кол белги, упай катары берилчү чүкө, алтын, күмүш, коло медалдын үлгүсү, баалоо критерийлери.

Сабактын  жабдылышы: ТСО,  И.Б.Бекбоев, Н.И.Ибраева “ Математика” окуу китеби 4-кл. үчүн, ватман, маркер, скотч, көлөмдүү фигуралардын модели, буклет.

Сабактын максаты:

  • Көлөмдүү фигураларды, конустун элементтерин айта алсак.
  • Конусту башка көлөмдүү фигуралар менен салыштырабыз. Моделин жасайбыз. Мисал-маселе иштейбиз.
  • Конустун башка фигуралардан айырмачылыгын таба алсак,  моделин туура жасай алсак, мисал-маселени  түшүндүрүп, негиздей алсак максатка жеткен болобуз.

Сабактын жүрүшү: мугалимдин ишмердүүлүгү.

а) Окуучуларга жагымдуу маанай түзүү.

б) Сабактын максаты менен тааныштыруу.

в) Өтүлгөндөрдү кайталоо (слайддын жардамында).

Окуучуларда түшүнүүнү калыптандыруу: Сүрөттөр көрсөтүлөт. Талкуу болот.

Маселени чыгаруу: Конустун сүрөтүн көрсөтүп, атын атайт. Конустун жайылмасынан көлөмдүү фигура конусту чогултууну тапшырат.

Багыттоочу суроолор: Кайсы фигураны алдыңар? Кимдин  фигурасы башкача куралды? Фигуранын чокусу, граны, кыры жөнүндө эмнени байкадыңар? Биздин жашообузда конусту кайсы жерлерден кездештирүүгө болот?

Карама-каршы пикир жаратуу: Асан шляпа конус формасында деп жатат, туурабы балдар? Эмне үчүн? Ага кандай кеңеш бересиңер?

Моделдештирүү: дептерге конустун чиймесин сызабыз.

Топтордо окуу китебиндеги тапшырмаларды иштейбиз.

  • 1-топ: 1155-иш маселе иштөө
  • 2-топ: 1156-иш фигураларды салыштыруу
  • 3-топ: 1157-иш геометриялык маселе иштөө
  • 4-топ: 1158-иш туюнтма түзүү
  • 5-топ: 1159-иш амалдарды аткаруу

Окутуунун жыйынтыгын баалоо: ыкчам суроо

Ар бир топко бирден суроо берилет.

  • Конустун канча чокусу бар?
  • Куб кандай фигура?
  • 2 саатта канча минута бар?
  • Конустун негизин кайсы фигура түзөт?
  • Параллелепипеддин канча граны бар?
  • 1 тоннада канча грамм бар?
  • Конустун пирамидадан кандай айырмачылыгы бар?
  • Пирамиданын каптал граны кайсы фигурадан турат?
  • мм, см, дм, грамм кайсы сөз ашыкча?

Үй тапшырмасы: окуу китеби, 161-бет, 1160-1161-иштер.

Баалоо пайлардын негизинде жүргүзүлөт.

Бөлүшүү

Комментарийлер