КАЙТАЛОО САБАГЫ
- 31.03.2023
- 0
Шайирбү Джунусова,
Кара-Суу районунун № 111 Алыкул Осмонов атындагы мектебинин
кыргыз тили жана адабияты мугалими
Предмети: Кыргыз адабияты
Классы: 5-класс
Темасы: Кайталоо сабагы
Сабактын максаты: билим берүүчүлүк: |
Алган билимдерин кайталашат, эске түшүрүшөт, бышыкташат. Билгендерин айтып беришет, суроолорго жооп табышат.
|
өнүктүрүүчүлүк: Ой жүгүртүүсү, эске сактоосу, сөз байлыгы өсөт, адабиятка болгон кызыгуусу артат.
|
тарбия берүүчүлүк: |
Бирин-бири сыйлоого, угууга урматтоого, китепти кызыгып окууга тарбияланышат. Сабактын көрсөткүчтөрү: Алган билимдерин эске түшүрүп айтып бере алышса; Суроо-лорго жооп бере алышса; Өтүлгөн материалдарды эске сактай алышса; Өз ойлорун эркин айта алышса; Бирин-бири сыйласа; Бирөөнү уга билсе; Маалыматты билүүгө аракеттенсе; |
Сабактын жабдылышы: Суроолор, түстүү сүрөттөр, макалдар
Сабактын тиби: Алган билимди жалпылоо, бышыктоо.
Сабактын жүрүшү:
1-этап:
1.Уюштуруу: Мугалимдин ишмердүүлүгү
Саламдашуу. Балдарга жагымдуу маанай тартуулоо.
Балдардын ишмердүүлүгү: Саламдашуу менен мугалимдин жагымдуу маанайын улантышат.
2-этап:
Шыктандыруу:
1-тапшырма:
Мугалимдин ишмердүүлүгү: Кайталоо сабагын төмөнкү элдик жомоктордун сүрөттөрү менен баштайм. (Экрандан сүрөттөр көрсөтүлөт)
“Алтын куш”жомогунан
“Акыл Карачач” жомогунан
“Өнөрлүү бала” жомогунан
“Акылдуу бала” жомогунан
Балдардын ишмердүүлүгү: Экрандан көрсөтүлгөн сүрүттөрдүн кайсы жомоктон экенин таап айтышат.
3-этап:
Ойлоп табуу:
2-тапшырма: Макалдардын 2-бөлүгүн таап айтуу:
Китеп — окуу булагы ,… (өнөр турмуш чырагы)
Акыл баштан,… (асыл таштан)
Көп түкүрсө көл болот,… (көл толкуса сел болот)
Санаасы жок уйкучу, … (акылы жок күлкүчү)
Акылдуу ишине ишенет,…(акылсыз түшүнө ишенет)
Ит жадаса үрөт, … (киши жадаса күлөт)
Балдардын ишмердүүлүгү: Макалдын 2-бөлүгүн таап айтышат.
4-этап: Эс алуу минуту: Жомок каарманы оюну
Мугалим адабий кааармандардын атын атаганда, ошол жомок кааармандары биригип, кол кармашат.
Адашкан бала оюндан чыгат.
5-этап: Эске салуу, бышыктоо
Ар бир балага 2ден суроо (Өтүлгөн темалардан түзүлгөн суроолорду мугалим окуйт)
1-суроо: Алгач кандай жазуулар пайда болгон? (Сүрөт жазуулар)
2-суроо: Жазуу үчүн кагаз ордуна кандай өсүмдүктү колдонушкан? (Папирус өсүмдүгүн)
3-суроо: Элдик чыгарма дегенди кандай түшүнөсүң? (Бир мезгилде автору болгон, жазуу болбогондуктан ооздон-оозго өтүп,
автору унутулуп, элдик чыгармага айланган.
4-суроо: Эрөөл деген эмне? ( Эки адамдын таймашы )
5-суроо: Манасчы деген ким? (Манас айткан адам )
6-суроо: Элдик ишеним тайымдардан: Бала башына бош идишти кийип алса? (Кымбатчылыкка жорушкан)
7-суроо: Пролог деген эмне? (Грек сөзү — соңку. Окуя баяндалып бүткөн соң автордун сөзү)
8-суроо: Ыр жандуу, баланы сүйгөн “Алакан”чыгармасындагы каарман? (Самак)
9-суроо: Эпикалык текке кирүүчү, көлөмү чакан, кара сөз түрүндөгү чыгарма? ( Аңгеме)
10-суроо: Тумаш мерген ким? (“Карагул ботом”чыгармасындагы Карагулдун атасы) (Ушундай суроолор ж.б.)
6-этап:
Балдардын билимин баалоо: Азаматсыңар балдар, бүгүнкү сабакка активдүү катыштыңар!
Бул — биздин ийгилигибиз. (Балдар өздөрү да сабакка активдүү катышкандарды белгилешсе болот)
Жыйынтык: Балдар, өтүлгөн материалды өздөштүрө алган. Рахмат, сабак бүттү!
Комментарийлер