Билим берүүдөгү каллиграфия искусствосу

  • 21.04.2024
  • 0
Билим берүүдөгү каллиграфия искусствосу

Сабактын максаты — башталгыч класстарда кооз жазуу менен окуучунун ой-жүгүртүүсүн калыптандыруу.

Заманбап билим берүүдө окуучулардын акыл-эсин гана эмес, чыгармачылыгын да өнүктүрүүгө басым жасалууда. Окуучунун ой-жүгүртүүсүн калыптандыруу ыкмалардын бири — башталгыч класстарда кооз жазууну же каллиграфияны үйрөнүү.

Каллиграфия — бул кооз жана жакшы сакталган жазуу искусствосу, анда ар бир тамга чыныгы искусство чыгармасына айланат. Бул искусствону башталгыч класстардын окуу процессине киргизүү окуучулардын өнүгүүсүнө олуттуу таасирин тийгизиши мүмкүн.

Баарынан маанилүүсү, каллиграфия кыймыл-аракетти координациялоону өркүндөтөт. Кооз жазууга үйрөтүлгөн балдар кол-көз координациясын жакшыртышат, бул кийинчерээк математика жана башка предметтерди окутууга оң таасирин тийгизет.

Мындан тышкары, каллиграфияны изилдөө балдарды сабырдуулукка жана көңүл бурууга үйрөтөт. Кооз жазууну жаратуу процесси деталдарга көңүл бурууну, колду туура коюуну жана жай, жайбаракат кыймылды талап кылат. Бул көндүмдөр окуучунун  тапшырмаларды жакшы аткарууга жана күнүмдүк иш-аракеттерде чыдамдуулукту өрчүтүүгө жардам берет.

Каллиграфиянын акыл-эске тийгизген таасиринин маанилүү аспектиси анын эстетикалык таасири. Кооз жазылган тамгалар баракта гармонияны жана сулуулукту жаратып, визуалдык кабылдоону стимулдайт. Бул сулуулук сезимин өрчүтүүгө жана деталдарга көңүл бурууга жардам берет, бул өз кезегинде окуучунун чыгармачылыгын ачат.

Каллиграфия фантазияны стимулдайт. Балдар кадимки тамгалардын көркөм чыгармага айланганын көргөндө, алар менен укмуштуудай нерселерди жаратууга болорун түшүнүшөт. Бул тилге жана адабиятка кызыгууну жаратып, чыгармачыл ой жүгүртүүнү жана элестетүүнү колдойт.

Жыйынтыктап айтканда, каллиграфияны башталгыч класстарга киргизүү окуучулардын жазуу жөндөмүн өркүндөтүп гана тим болбостон, алардын элестетүүсүнө оң таасирин тийгизет. Бул искусство координацияны гана өркүндөтпөстөн, чыдамдуулукту, эстетикалык кабылдоону жана чыгармачыл ой жүгүртүүнү калыптандырат. Окуучулардын  кооз жазууга болгон сүйүүсүн өрчүтүү менен биз алардын чыгармачыл өнүгүшүнө жана жашоонун ар кандай тармактарында ийгиликтүү иштешине негиз түзөбүз.

Эркайым Дөлөнова, Ноокат районундагы Алымкул Үсөнбаев атындагы «Арал» орто мектебинин башталгыч класс мугалими, Билим берүүнүн мыктысы

Бөлүшүү

Комментарийлер